heikkinenfoto.blogg.se

2022-01-17
19:14:00

Mörker till mörker

Söndagens chock kom när jag skulle kolla på en bild jag tog i april 2021 och märkte att alla bilder från mars-juni 2021 var borta från hårddisken. Jag fick lite panik över detta då det finns ca 7.000 bilder på orspelen i april förra året som nu var borta. Jag funderade om jag hade lagt dem på någon disk jag glömt bort med detta var inte svaret. Jag kom ihåg att jag i min förra dator hade ett program som kunde plocka fram det som var raderat så jag laddade ner det igen och körde in serinummret för livstids abonemanget jag köpt tidigare. Nej det ville inte vara gilltigt. En snabb chatt på deras hemsida och programmet var installerat och i pro läget och skanning av minneskorten från Z6 oich Z7 tiden gicks igenom och till slut så hade jag alla bilderna tillbaka på disken. Det var visst nästan 30.000 bilder som var borta. Jag körde programmet flera gånger och jag måste säga att detta program är riktigt bra.
 
 
Det bar skönt att dessa bilder kom tillbaka igen. Inte bara jag var trött efter detta utan även Hera.
 
 
Idag var det måndag igen och efter jobbet skulle Åsas på massage och då passade jag på att följa med och fotade lite i natt mörkret nere vid hamnen i Västerås.
 
 
 
 
 
 
Sedan försvann solen och årets först full måne var på plats.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med Canon 1DX som jag köpte. Det blir väldigt bra bilder och de är klara och fina. Resultatet som jag förväntade mig av mina Nikon, Fujifilm och Leica är äntligen här. Det ska bli roligt att fota lite djur i skogen nu på våren. Jag skulle vilja ha ett 600 mm till denna kamera men det kostar ju sjukt mycket och Canon lär nog inte skicka ett.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: